Čehu dramatiskais soprāns ELIŠKA VEISOVA aizrauj klausītājus ar savu spēcīgo balsi, skatuves harizmu un izteiksmīgo tēlojumu. Viņa debitēja uz Vīnes Valsts operas skatuves Ķesterienes lomā operā Jenūfa (diriģents Tomāšs Hanuss) 2022. gadā, izpelnoties plašu kritiķu atzinību par lielisko dziedājumu un emocionāli iesaistošo tēla portretējumu.
2025./2026. gada sezonā Veisova atgriezīsies Sanktgallenes teātrī, lai dziedātu titullomu operas Elektra atjaunojumā ar maestro Modestu Pitrenu pie diriģenta pults. Māksliniece atkal dziedās Ķesterienes lomu operā Jenūfa Latvijas Nacionālajā operā, bet pēc tam dosies uz Seulu, lai pirmoreiz dziedātu uz Korejas Nacionālā teātra skatuves operā Tristans un Izolde (dir. Jāps van Zvēdens). Vīnes Valsts operā Veisova iejutīsies Kņazes lomā operā Nāra, uzstājoties līdzās Pjotram Bečalam. Sezonas laikā plānots interpretēt vadošās lomas Košices Nacionālajā teātrī, tostarp operās Toska, Makbets un titullomu operas Turandota jauniestudējumā. Kopā ar Bambergas filharmoniķiem un diriģentu Jakubu Hrūšu māksliniece piedalīsies operas Jenūfa koncertizpildījumā.
Līdz ar debiju Džordžetas lomā operā Apmetnis Bratislavas Nacionālajā teātrī 2018. gadā dziedātāja kļuva par dramatisko soprānu. Kopš tā laika māksliniece ir izveidojusi iespaidīgu vadošo lomu repertuāru: Elektra, Toska, Milada (Dalibor), Libuše, Izolde (Tristans un Izolde), Abigaila (Nabuko), Turandota, Minnija (Meitene no Rietumiem) un Ariadne (Ariadne Naksā). Viņas repertuārā ir arī tādas lomas kā Kņaziene Nārā, Ortrūde Loengrīnā, Amnerisa Aīdā, Azučena Trubadūrā, Ulrika Masku ballē, Martinka Skūpstā, Rosveisa Valkīrā un Fatamorgāna Mīlā uz trim apelsīniem. Viņa ir pierādījusi sevi kā pārliecinošu čehu un slāvu repertuāra interpreti, kā arī lieliski atveido Verdi un Vāgnera varones.
Veisovas karjera ir cieši saistīta ar Ķesterienes lomu operā Jenūfa, ko viņa ir dziedājusi Vīnes Valsts operā, Hamburgas Valsts operā, Velsas Nacionālajā operā, Freiburgas teātrī, Latvijas Nacionālajā operā un opernamos Rennā, Limožā un Reimsā.
Eliška Veisova ir arī aktīva koncertmāksliniece. Mālera festivālā Jihlavā viņa ir dziedājusi Vāgnera Vēzendonka dziesmas un Izoldes nāvi no operas Tristans un Izolde, kā arī piedalījusies Verdi Rekviēma, Bēthovena Missa solemnis atskaņojumos
Veisova ir absolvējusi Brno Konservatoriju un Prāgas Mūzikas akadēmiju pie Renē Tučeka. Piedalījusies meistarklasēs pie Nadeždas Kniplovas un Pētera Dvorska. Bijusi vairāku konkursu laureāte, tostarp iegūstot pirmo vietu Antonīna Dvoržāka Starptautiskajā dziedātāju konkursā Karlovi Vari (2004) un trešo vienu Mikulaša Šneidera-Trnavska konkursā Slovākijā (2006); iekļuvusi Competizione dell’opera pusfinālā Drēzdenē un bijusi Borisa Kristofa konkursa fināliste Sofijā.
Foto: Anastasia Haritonova