KRISTIANS LONŠĀNS ir dzimis Lozannā, studējis vēsturi un filosofiju Ženēvā un Sorbonnas universitātē Parīzē. Karjeras sākumā organizējis laikmetīgās mākslas izstādes, vēlāk bijis Luvras Auditorium kurators (2004-2007), Briseles La Monnaie teātra mākslinieciskais padomnieks, dramaturgs un atbildīgais par publikācijām (2007-2014), kā arī dramaturgs un atbildīgais par publikācijām Parīzes operā (2014./2015. gada sezona). No 2016. līdz 2019. gadam bijis Reinas Nacionālās operas Strasbūrā direktores Evas Klainicas mākslinieciskais padomnieks. Pēc sagatavotajiem izdevumiem, kas bija veltīti Japānai, Argentīnai un Indijai, viņš Arsmondo festivālam Strasbūrā veidojis arī programmu, kas veltīta māksliniekiem, intelektuāļiem un rakstniekiem no Libānas. Īrijas Literatūras muzeja 2022. gadā publicētās digitālās platformas Ulysses100 autors.
Kristians Lonšāns bijis daudzu Kšištofa Varļikovska iestudējumu dramaturgs, tostarp strādājis ar iestudējumiem Dons Karloss, Hercoga Zilbārža pils un Cilvēka balss Parīzes operā, Makbets, Lulu, Dons Žuans, Hofmaņa stāsti un Kerubīni Mēdeja Briseles opernamā La Monnaie, Popejas kronēšana Madrides Teatro Real, Hendeļa Laika un vilšanās triumfs Ēksanprovansas festivālā, Voiceks Nīderlandes Nacionālajā operā, No mirušo mājas Karaliskajā Koventgārdena operā un Hences Bakhantes un Elektra Zalcburgas festivālā. Kā dramaturgs sadarbojies arī ar režisoriem Alvi Hermani (operas Fausta pazudināšana iestudējums Parīzes operā un Jenūfa La Monnaie), Žoelu Pomrā (Filipa Busmana operas Pasaulē pirmizrāde La Monnaie), Tomasu Ostermeieru (Divpadsmitās nakts iestudējums Comédie-Française), Romeo Kasteluči (Orfejs un Eiridīke Vīnes festivālā un La Monnaie, Mozus un Ārons un Alesandro Skarlati Pirmā nokaušana Parīzes operā un Gulbja dziesma D744 Aviņonas festivālā). Viņš bijis arī kurators pasākumu sērijai Rudens ar Romeo Kasteluči, kas Briselē norisinājās sadarbībā ar Briseles mākslas centriem BOZAR, KANAL un La Monnaie opernamu.
Foto: Aurore Dal Mas