Apburošā Natālija Osipova uz Rīgu ved apjomīgo baleta projektu Dabas spēki
Londonas Karaliskā baleta prīma, kuru laikraksts The Independent dēvē par vispieprasītāko balerīnu pasaulē, ar Dabas spēkiem jau viesojusies abpus Atlantijas okeānam. Šī ir patiesi unikāla izrāde, kas līdzās demonstrē gan vissarežģītākos klasiskā baleta numurus, gan izcilu laikmetīgo horeogrāfiju. Kopā ar Natāliju Osipovu uzstāsies viņas kolēģi – Lielbritānijas un ASV baleta teātru solisti.
Pati Osipova ir neatdarināma – balerīna ar unikālu dejas tehniku un satriecošu artistiska valdzinājuma spēku. Viņa vēl nebija beigusi Maskavas horeogrāfijas skolu, kad baleta lietpratēji jau pilnā balsī jūsmoja par viņas neticami vieglajiem, lidojošajiem lēcieniem. Pieņemta Maskavas Lielā teātra kordebaletā, viņa jau pirmajā sezonā nodejoja astoņas solo partijas. Nevaldāma kā dzīvsudrabs un strauja kā zibens šautra, viņa pārpildīja telpu ar svelmi, tiklīdz parādījās uz skatuves. “Mežone!” atceroties savas karjeras sākumu, tagad saka Natālija. “Dabas brīnums!” saka visi, kuriem laimējās viņu redzēt jau tolaik.
“Ja neizdodas biļetes nopirkt, diedelējiet, zodziet tās vai atņemiet ar varu!” tā uz graujošo Natālijas Osipovas debiju Londonā reaģēja The Guardian. 2007. gadā Lielbritānijas galvaspilsētā viesojās Lielā teātra trupa, un tās galvenais baletmeistars Aleksejs Ratmanskis lika galdā savu galveno trumpi – Natāliju kā Kitriju Donā Kihotā. Triumfs bija absolūts.
Jau drīz pēc 2010. gada sliekšņa Osipova bija kļuvusi par vienu no pasaules spilgtākajām un pieprasītākajām baletdejotājām. Tagad viņu alkst redzēt visur – Parīzē, Milānā, Berlīnē un Ņujorkā. Katra jauna loma – vai tās būtu Žizele vai Kitrija, vai arī laikmetīgo horeogrāfiju varones – ir notikums. Natālijas dotības un radošās spējas iedvesmo mūsdienu labākos hoeogrāfus – no Alekseja Ratmanska un Artūra Pitū līdz Akramam Hānam un Sidī Larbi Šerkavī.
2013. gadā Natālija Osipova parakstīja līgumu ar Londonas Karalisko baletu, un tā joprojām ir viņas pastāvīgā darbavieta.
Viņas talantu apliecina milzums starptautiska mēroga apbalvojumu, to skaitā Lielbritānijas Nacionālā Dejas balva un Benois de la Danse. 2018. gadā britu režisors Džeralds Fokss uzņēma dokumentālo filmu Dabas spēks. Natālija (Force of Nature. Natalia), paverot skatu uz balerīnas dzīves un darba aizkulisēm – no Medūzas mēģinājumiem līdz klasiskās Bajadēras priekšnesumam.
Četrus gadus vēlāk Osipova radīja pati savus Dabas spēkus: baleta programmu, kas ir gan vienreizēji skaista, gan neatkārtojami sarežģīta. Tajā iekļautas viņas kroņa, etalona partijas, kas ir tik atšķirīgas – Žizele un Kitrija -, Sibeliusa Skumjais valsis, kura horeogrāfiju viņai radījis Ratmanskis, fragments no Manonas Keneta Makmilana iestudējumā (šis nesenais Osipovas darbs Londonā sacēlis īstu sajūsmas vētru) un fantastiskie Frederika Aštona Pieci Brāmsa valši Aisedoras Dunkanes stilā. Natālija mirst Mihaila Fokina Gulbī, kopā ar partneriem uzstājas Sidī Larbi Šerkavī un Džeisona Kitelbergera duetos un trio, turklāt dejo Šerkavī baleta viencēlienā Ashes, kam ir arī līdzautore… Tā kā savas fantastiskās karjeras laikā Osipova jau dejojusi 172 lomas, izvēles iespēja bija tiešām iespaidīga.
1. maijā doties uz Natālijas Osipovas baleta vakaru Latvijas Nacionālajā operā ir vērts jau tāpēc vien, lai redzētu viņas fuetē, – jo tie neapšaubāmi ir labākie fuetē pasaulē. Taču Dabas spēki publikai sniedz ko daudz lielāku par tehniskās meistarības brīnumiem – iespēju saskarties ar lielo mākslu un saprast, kas ir īstena 21. gadsimta baleta primadonna!
Viesizrādes organizē Jevgēņija Vintūra-Irverstaga starptautiskā producentu kompānija «Winstag Production, OU».(Wintour Group International) www.wintourgroupinternational.com
Biļetes pieejamas "Biļešu paradīze" kasēs un internetā.
Pievienot atsauksmi