Izvēlne
EN

Etjēns Pliss

Scenogrāfs

Scenogrāfs ETJĒNS PLISS ir dzimis 1971. gadā Ženēvā. Pirms studijām Mākslas Universitātē (UDK) Berlīnē, viņš vadījis mākslas galeriju Ženēvā. Scenogrāfijas studijas pabeidzis 1996. gadā. Karjeru sācis kā scenogrāfu Ahima Freiera un Karla-Ernsta Hermana asistents.

Kopš 2000. gada kā scenogrāfs strādājis Vīnē (Pilsētas teātrī, Akadēmijas teātrī, Jozefštates teātrī, Tautas teātrī), Berlīnes Valsts operā, Frankfurtē, Bonnā un Hannoverē, Parīzes operā, Gēteborgas operā, Prāgas Nacionālajā operā, Bāzeles teātrī, Dižonas operā un Leipcigas teātrī, Štutgartē, Hamburgā, Diseldorfā, Oslo un Berlīnes ansamblī. Sadarbojies ar režisoriem Ģerģu Tābori, Katarīnu Tomā, Klausu Gūtu, Filipu Fimmelmanu, Enriko Libi, Adrianu Alataras, Patriku Šleseru, Filipu Tīdemanu un Nadju Loški.

Starp Etjēna Plisa nesenākajiem darbiem ir scenogrāfija operai Purpura sniegs Berlīnes Valsts operā un Bohēma Parīzes Nacionālajā operā, abas tapušas Klausa Gūta režijā. Tāpat arī Elektra Bonnas operā un Tristans un Izolde Leipcigas operā (režisors Enriko Libe), Marta Frankfurtes operā (rež. Katarīna Tomā), Samsons un Dalila Berlīnes Valsts operā (rež. Damians Sifrons), Pasažiere Grācas operā (rež. Nadja Loški) un Ziemas ceļojums Leipcigas teātrī (rež. Enriko Libe). Covid-19 pandēmijas laikā viņš radījis scenogrāfiju Dž. B. Pergolezi operai Kalpone – kundze (rež. Katarina Tomā).

2021. gadā viņš veidojis scenogrāfiju režisora Klausa Gūta iestudētajai operai Salome Maskavas Lielajā teātrī (kopprodukcija ar Metropoles operu Ņujorkā), sadarbojies arī ar režisoru Rišāru Brunelu, iestudējot Rigoleto Lotringas Nacionālajā operā, kopā ar režisoru Immo Karamanu radīts Otello iestudējums Hannoveres Valsts operā un sadarbībā ar Jevgeniju Titovu – Makbets Diseldorfas teātrī.

2022. gads Etjēnam Plisam sākās ar scenogrāfijas veidošanu iestudējumam Makropula lieta Berlīnes Valsts operā (rež. K. Gūts), tam sekoja Aukstā sirds Leipcigas teātrī (rež. Enriko Libe), Tjerī Eskaša operas Širīna pasaules pirmizrāde (rež. Rišārs Brunels), Georga Frīdriha Hāsa Asins nams Bavārijas Valsts operā (rež. K. Gūts), Paskāla Dusapāna operas Ceļojums, Dante pasaules pirmizrāde Ēksanprovansas festivālā (rež. K. Gūts), Pučīni Triptihs Zalcburgas festivālā (rež. Kristofs Loijs), Pjērandželo Valtinoni Alise Brīnumzemē Zīrihes operā (rež. Nadja Loški) un Filipa Busmansa Iztīriet bērnu (On purge bébé) La Monnaie opernamā Briserē (rež. R. Brunels).

2022./2023. gada sezonu Pliss iesāka, gatavojot scenogrāfiju Dona Karlosa iestudējumam Neapoles Teatro San Carlo (rež. K. Gūts). 2023. gadā sadarbojies ar režisori Katarīnu Tomā, veidojot Dona Žuana iestudējumu Leipcigas operā, savukārt Berlīnes Komiskajā operā viņš veidojis Abruāza Tomā operas Hamlets scenogrāfiju (rež. Nadja Loški).

Viņš regulāri veido vizuālo noformējumu modes skatēm Milānas un Berlīnes Modes nedēļu ietvaros.

1998. gadā saņēmis uzaicinājumu piedalīties Berlīnes festivālā Theatertreffen; 1999. gadā par iestudējuma Klauss Peimans nopērk bikses un dodas ar mani vakariņās vizuālo noformējumu saņēmis Austrijas Kainca medaļu. 2004. gadā par scenogrāfiju iestudējumam Planka laiks Vīnes Pilsētas teātrī viņš bijis nominēts Nestroja Teātra balvai, savukārt 2019. gadā Etjēns Pliss ieguvis Fausta balvu par scenogrāfiju operai Purpura sniegs Berlīnes Valsts operā (rež. K. Gūts).

 

Citi iestudējumi

Mākslinieki

Visi mākslinieki

Ritināt uz augšu