Kerijas Linnas Vilsones starptautiskā karjera kā viesdiriģentei ilgst vairāk nekā divdesmit gadus, vadot tādus starptautisku atzinību guvušus orķestrus kā Losandželosas filharmonijas orķestris un Bavārijas Radio simfoniskais orķestris, kā arī uzstājoties pasaules labākajos opernamos, tostarp Karaliskajā Koventgārdena operā, Bavārijas Valsts operā, Lielajā teātrī, Vīnes Valsts operā u.c. Absolvējusi Džuljarda skolu Ņujorkā, iegūstot maģistra grādu flautas spēlē un diriģēšanā. Savā daiļradē diriģente pievēršas Verdi, Pučīni un krievu komponistiem, un viņas darbs tiek slavēts kā nevainojami izstrādāts un niansēts (New York Times) un eleganti precīzs (Telegraph). 2020. gadā Kerija Linna Vilsone saņēmusi Opus Klassik gada diriģentes nomināciju par Rosīni Zigismunda ierakstu ar Bavārijas Radio orķestri un kori.
2021./2022. gada sezonā Kerija Linna Vilsone aizvadīs koncertus ar NHK simfonisko orķestri, Krievijas Nacionālo orķestri, Prāgas, Odesas un Minsteres filharmonijas orķestriem, Lietuvas Nacionālo orķestri, Sofijas un Grankanārijas filharmonijas orķestriem, Ungārijas Nacionālo filharmonijas orķestri, kā arī piedalīsies īpašā AIDS fonda rīkotā galā koncertā Berlīnes Vācu operā. Lielajā teātrī māksliniece atgriezīsies, lai diriģētu Karmenu, Kanādas operā – Madama Butterfly, bet Varšavas Nacionālajā operā – Jevgeņiju Oņeginu.
Neskatoties uz pandēmijas radītajiem ierobežojumiem un daudziem atceltiem pasākumiem, Kerija Linna Vilsone debitēja Zalcburgas Mocarta nedēļā, vadot atklāšanas koncertu ar skaistākajiem simfoniskās un opermūzikas skaņdarbiem (translēts TV kanālā Arte), un diriģējusi izrādes – Traviatu Bavārijas Valsts operā, Masku balli un Traviatu Lielajā teātrī, kā arī koncertu Džuljarda skolā. Divas nedēļas līdz teātru slēgšanai Francijā Kerija Linna Vilsone mēģinājusi Karmenu Parīzes Nacionālajā operā; šobrīd saņemts uzaicinājums debitēt šajā opernamā nākamajā sezonā.
Kerijas Linnas Vilsones repertuārā ir tādas izrādes kā Karmena Koventgārdena Karaliskajā operā, Toska, Madama Butterfly un Traviata Vīnes Valsts operā, Traviata, Madama Butterfly un Seviljas bārddzinis Bavārijas Valsts operā, Mcenskas apriņķa lēdija Makbeta un Traviata Cīrihes operā, Dons Karloss, Jolanta un Toska Lielajā teātrī, Meitene no Rietumiem un Aīda Anglijas Nacionālajā operā, Nāra Čehijas Nacionālajā operā, Klīstošais holandietis, Jevgeņijs Oņegins, Boriss Godunovs un Karmena Polijas Nacionālajā operā, Fausts Vašingtonas Nacionālajā operā, Toska un Madama Butterfly Veronas arēnā, Madama Butterfly Tokijas Jaunajā Nacionālajā teātrī, kā arī Aīda Romas operā.
Koncertos Vilsone ir diriģējusi Sanfrancisko simfonisko orķestri, Losandželosas filharmonijas orķestri, Vīnes kamerorķestri, Bavārijas Radio simfonisko orķestri, Krievijas Nacionālo orķestri, Prāgas filharmonijas orķestri, RAI Simfonisko orķestri, Ravinia festivāla orķestri, Sietlas simfonisko orķestri, Ildefransas Nacionālo orķestri, NDR Radio filharmonijas orķestri, Toronto simfonisko orķestri, Monreālas simfonisko orķestri u.c. Vilsones simfoniskais repertuārs ir plašs, bet diriģente specializējas Šostakoviča, Čaikovska, Mālera, Brāmsa un Bēthovena daiļradē.
Kerija Linna Vilsone ir augusi Vinipegā, Kanādā, kur no agra vecuma apguvusi flautas, klavieru un vijoles spēli. Vēl studējot Džuljarda skolā, viņa asistēja Klaudio Abado Zalcburgas festivālā un ieguva Tanglvudas Mūzikas centra stipendiju. Pēc Džuljarda skolas absolvēšanas viņa kļuva par Dalasas simfoniskā orķestra diriģenti.
Foto: Olivia Kahler